Meest gestelde vragen

Wat is mijn minimale bestelwaarde?

Wij hanteren binnen onze webshop geen minimale bestelwaarde voor uw bestellingen.

Wat zijn de bankgegevens?

Onze bankrekeningen zijn:

  • ING BANK
NAAM: HORECARTE BV
IBAN: NL83INGB0009339723
BIC: INGBNL2A

  • RABOBANK
NAAM: HORECARTE BV
IBAN: NL48RABO0322860393
BIC:RABONL2U

Ik wil mijn bestelling annuleren

Wanneer u artikelen besteld die op dat moment niet bij ons op voorraad zijn, heeft u de mogelijkheid deze te annuleren voor verzending. Hiervoor kunt u contact opnemen met Support-afdeling. Ons herroepingsrecht geldt in alle andere gevallen.

Bestellen

Ik zoek een artikel

Wanneer u opzoek bent naar een onderdeel, kunt u deze met gemak vinden door op de zoekbalk te klikken die zich bevindt op onze startpagina. In deze zoekbalk voert u de naam of het artikelnummer van het apparaat dat u zoekt en dan vindt u wat u zoekt. Wanneer dit niet lukt, kunt ook ook gebruik maken van ons formulier.  Ook deze is te vinden op de website.

Ik wil mijn bestelling plaatsen

Op onze website verloopt het plaatsen van uw bestelling in vier eenvoudige stappen.
Deze zijn: stap
1: het vullen van uw winkelmandje stap
2: het invoeren van uw gegevens stap
3: het betalen van uw bestelling stap
4: wij leveren uw bestelling
Wanneer u mogelijk moeilijkheden ervaart bij het bestellen, kunt u contact met ons opnemen en dan helpen wij u verder.

Ik wil mijn bestelling annuleren

Wanneer u artikelen besteld die op dat moment niet bij ons op voorraad zijn, heeft u de mogelijkheid deze te annuleren voor verzending. Hiervoor kunt u contact opnemen met Support-afdeling. Ons herroepingsrecht geldt in alle andere gevallen.

Wat is mijn minimale bestelwaarde?

Wij hanteren binnen onze webshop geen minimale bestelwaarde voor uw bestellingen.

Ik heb niet gevonden wat ik zoek. Wat nu?

Omdat u op onze webshop keuze heeft uit meer dan 20.000 producten, hebben wij meestal wel wat u zoekt. Wanneer u echter niet vindt waarnaar u op zoek bent, kunt u dit formulier invullen. Wij helpen u vervolgens verder.

Kan ik telefonisch bestellen?

Bij ons is het helaas niet mogelijk om uw bestelling telefonisch door te geven.

Betalen

Hoe kan ik betalen?

Op onze website kunt u kiezen uit acht verschillende betaalmethoden:

  • Ideal (Gratis)
  • Paypal (0,35€ + 3,4%)
  • Creditcard (0,25€ + 1,8%)
  • American Express (0,25€ + 2,8%)
  • Bankcontact (0,39€ ) Sofort (€ 0,25+0,9%)
  • Klarna PAY LATER ( Austria €0.35 +2,99%, Finland €0.59 +2,79%, Germany €0.35 + 2,99%, Netherlands €1.00 + 2,99%)
  • Bankoverschrijving (Gratis)

Ik wil graag op rekening betalen

Als u als onderneming zijnde snel wil bestellen en geleverd krijgt, kunt u de bestellingen op rekening zetten waarbij u alles op 1 factuur krijgt; dit is mogelijk bij Esprase! Gelieve hiervoor contact met ons op te nemen en dan kunnen de mogelijkheden besproken worden.

Ik wil graag achteraf betalen

Bij ons is het mogelijk om achteraf te betalen. Deze mogelijkheid bieden wij in samenwerking met Klarna aan. Uw betaling dient dan binnen 14 dagen na factuurdatum voltooid te zijn. Deze betaalmethode is veilig en eenvoudig. Enkel de geboortedatum hoeft ingevoerd te worden, gebruikmakend van deze betaalmethode. Echter, worden er wel extra kosten van €0,99 + 2,99% in rekening gebracht. Let op: achteraf betalen via Klarna is niet mogelijk voor bedrijven en organisaties, enkel voor particulieren. Ook is het niet mogelijk om een ander afleveradres in te voeren bij deze betaalmethode.

Wat zijn de bankgegevens?

Onze bankrekeningen zijn:

  • ING BANK
NAAM: HORECARTE BV
IBAN: NL83INGB0009339723
BIC: INGBNL2A

  • RABOBANK
NAAM: HORECARTE BV
IBAN: NL48RABO0322860393
BIC:RABONL2U

Ik wil als Europees bedrijf inkopen exclusief BTW

Het is bij ons mogelijk om BTW-vrij te komen. Dit is mogelijk wanneer u een Europese zakelijke klant bent. U kunt dan een klantaccount aanmaken waarbij u uw BTW-identificatienummer op kunt geven. Uw Europees BTW-identificatienummer is hierbij noodzakelijk. Dit nummer begint met een landcode. Voor Nederland is deze: NL. Wanneer u hier vragen over heeft, kunt u contact opnemen via onze support.

Bezorgen

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Wij maken gebruik van variabele verzendkosten. De hoogte van de verzendkosten hangt af van de grootte van uw bestelling. Ons starttarief van de verzendkosten bedraagt €2,80. Bij een bestelling boven de €70,- vervallen de verzendkosten en is de verzending van uw artikelen gratis. Klik hier om de tarievenlijst te bekijken van onze verzendkosten voor verschillende bestellingen.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

De levertijd van uw bestelling hangt af van de door u gekozen vervoerder. Klik hier voor een algemene indicatie van de levertijd (Let op: de algemene levertijd kan afwijken, omdat de werkelijke levertijd ook afhangt van de voorraad van de door u gekozen artikelen).

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Producten op voorraad:
Voor producten die wij op voorraad klaar hebben liggen, geldt dat, wanneer u de bestelling vóór 15:00u plaatst, deze dezelfde dag nog verwerkt- en de eerstvolgende dag nog verzonden kunnen worden. In de weekenden worden bestellingen tot zondag 15:00u verwerkt voor levering op maandag.

Producten niet op voorraad:
Voor producten die wij tijdelijk niet op voorraad klaar hebben liggen, geldt dat dit wordt aangegeven wanneer u een desbetreffend product aan uw winkelmandje toevoegt. Wanneer u het in uw winkelmandje stopt, wordt het met spoed besteld bij een van onze leveranciers. Meestal is de levertijd van onze leverancier naar ons tussen de 3 of 4 dagen, dit varieert echter per product. In het geval van speciale producten, kan deze levertijd oplopen tot maximaal 3 weken. U kunt ons vooraf vragen wat de geschatte levertijd van een product zal zijn. Dit doet u door middel van support.

In welke landen wordt er geleverd?

Wij leveren in heel Europa met DHL Parcel en PostNL. Gebruikmakend van DHL Express kunnen wij over de hele wereld leveren. Om hoogte te kijgen van deze verzendkosten, kunt u ons contacten via onze support.

Retourneren

Retourneren

Esprase heeft meer dan 20.000 producten in haar assortiment en uiteraard kan er altijd wel wat misgaan. Het kan zijn dat u een defect, onjuist of incompleet product ontvangen heeft, wat vervelend is en waarbij we altijd naar een oplossing voor u zoeken. Is het product defect geleverd, verzoeken we u om contact op te nemen met ons en het product in de geleverde staat te laten. Neem contact op via de chatfunctie of per e-mail.Dankzij ons grote assortiment aan producten bij Esprase, bestaat er altijd een kleine kans dat er iets misgaat. Dit kan zijn dat uw ontvangen bestelling niet compleet is, onjuist of defect. Als dat gebeurt vinden wij dat, net als u, erg vervelend. Daarom zoeken wij altijd zo gauw mogelijk naar een oplossing voor u. Wanneer u een product geleverd krijgt van ons dat defect is, willen wij u graag vragen om het product in de geleverde staat te laten en contact met ons op te nemen via de chatfunctie of per e-mail.
LET OP: wanneer u speciale, door u aangevraagde producten in heeft besteld die wij niet vast in ons assortiment hebben, kunt u uw bestelling niet retourneren. Wanneer dit het geval is bij een product, zal dat bij aankoop gemeld worden.

Ik wil mijn bestelling retourneren

Retourvoorwaarden
Toch niet tevreden met het product?
Binnen 14 dagen na ontvangst heb je de mogelijkheid om het product terug te sturen.
Volg daarvoor de onderstaande stappen.

  • Aanmelden:
Ga naar https://esprase.nl/nl/contact-form/4-retourformulier en meld je retourzending aan

  • Verpakking
Pak de producten in originele staat en verpakking in een doos
Plaats het ingevulde retourformulier in de doos

  • Verzending
Lever het pakket in bij het postkantoor
Plak het label goed zichtbaar op de doos Bewaar het verzendbewijs goed

Terugbetaling

Wanneer betalen we terug?
Na ontvangst van uw retourzending, wordt de zending door ons beoordeeld. Dit product moet in originele verpakking en -staat en compleet retour gestuurd worden. Als uw retourzending hier aan voldoet en ons beoordeling is positief, ontvangt u uw geld binnen 14 dagen terug op de rekening waarmee u het product in eerste instantie betaald hebt.

Wat krijg je terug?

Je krijgt het volledige aankoopbedrag terug, inclusief de origineel betaalde verzend- en betaalkosten.

Waar ontvang ik het teruggestorte bedrag?

Wij storten het bedrag op dezelfde manier terug zoals je hebt afgerekend. Lukt dit niet? Dan nemen we contact met je op.

Kosten voor het retour sturen

De kosten voor de retourzending zijn voor je eigen rekening. Stuur je een product terug omdat deze beschadigd of verkeerd geleverd is? Dan vergoeden wij deze kosten achteraf.

Garantie

Garantie

Ondanks de hoge kwaliteit van onze producten, kan het voorkomen dat een product dat u binnenkrijgt stuk gaat. In dat geval bieden wij een garantietermijn van 6 maanden. Wij vinden dat het product dat u ontvangt moet voldoen aan uw verwachtingen. Het product moet dus goed werken en het moet compleet zijn. Bij sommige producten geldt een fabrieksgarantie. De betekenis en duur hiervan vindt u in de gebruiksaanwijzing van het product.

Aanspraak maken op garantie. Hoe zit dat?

Garantie kan alleen verleend worden wanneer uw product stuk gaat binnen de garantietermijn en wanneer u voldoet aan de garantievoorwaarden. Echter, is dit niet het geval wanneer: Wanneer het product is versleten of daar tekens van vertoont. Wanneer u een ongeschikt artikel heeft besteld voor uw apparaat Wanneer het product een verbruiksartikel is Wanneer u het product verkeerd heeft geïnstalleerd of wanneer uw product stuk is gegaan bij installatie. Wanneer de garantie- of fabrieks termijn is verstreken Wanneer u niet zelf het product heeft gekocht, maar het van een derde heeft overgenomen Wanneer het product defect is geraakt door onzorgvuldig, onjuist of ondeskundig gebruik Wij begrijpen dat het erg vervelend is wanneer uw defect raakt. Wij proberen het garantieproces daarom ook zo makkelijk mogelijk te maken. Bij verdere/overige vragen over de garantie op uw product kunt u contact met ons opnemen.

Garantie aangevraagd. En nu?

De eerste stap die wij ondernemen na het ontvangen van uw aanvraag, is het controleren of uw aanvraag voldoet aan onze garantievoorwaarden. Hierom is het belangrijk dat u uw aanvraag zo concreet en compleet mogelijk maakt. Foto’s toevoegen van uw kapotte product, is bijvoorbeeld erg handig. Wanneer uw aanvraag vervolgens voldoet aan de voorwaarden, stellen wij u hiervan op de hoogte via een e-mail. Ook versturen wij u direct een vervangend product. Wel vragen wij u in de meeste om retournering van uw defecte product.

Garantie op een nieuw product

Zodra een door u besteld product stuk gaat binnen de vastgestelde garantietermijn en dit product voldoet aan de garantievoorwaarden, dan wordt er een nieuw onderdeel naar u opgestuurd. Op dit nieuwe onderdeel wordt echter geen nieuwe garantie verleend. Wel loopt de oude garantie door over dit product. Ter illustratie: op 1 juni 2020 koopt u een zeefhouder voor uw espressomachine met een garantie van 8 maanden. Deze gaat op 1 januari 2021 stuk, tijdens normaal gebruik. Dit valt binnen uw garantietermijn en -voorwaarden. In dit geval sturen wij u direct een nieuwe zeefhouder op, maar deze heeft nog maar 2 maanden garantie.

Kunt u nog steeds geen antwoord vinden?

Stuur ons een Ticket en wij zullen snel reageren.